Wat zeggen leerlingen zelf over moeilijk hanteerbaar gedrag?

Dashboard / Gedrag / Basic - Wat zeggen leerlingen zelf over moeilijk hanteerbaar gedrag?

Waarom is luisteren naar mijn leerlingen zo belangrijk als het over gedrag gaat?

Simpel gezegd: omdat luisteren naar leerlingen de situatie in beweging zet, meestal in de goede richting. Wil je nog een aantal redenen? Klik dan hier. 

 

Jongeren aan het woord

 

Ik was die leerling, die leerling met moeilijk hanteerbaar gedrag. Die leerling waarvan er al eens een hand in de richting van een ander vliegt, die leerling die niet altijd de liefste dingen zegt. Maar ook die leerling die onzeker is en die zelf soms niet begrijpt waarom ze het gedrag stelt dat ze stelt. Nu, vele jaren en inzichten later neem ik je mee in mijn verhaal. Hoewel mijn verhaal uniek is, denk ik dat het waardevolle inzichten brengt voor leerkrachten (lees meer). 

 

Kinderen krijgen steeds vaker een label: ADHD, ASS, ADD, ... Maar je hoeft geen ADHD-expert te zijn om met kinderen met ADHD om te gaan. Kijk verder dan het label en vraag je af welke zorg het kind nodig heeft. Het educatieve pakket '(in)(proef)druk' helpt je daarbij. Ze laten jongeren aan het woord over hun ervaringen en unieke kijk. (lees meer).