Leren differentiëren
Schoolmakers
  • Binnenklasdifferentiatie
  • binnenklasdifferentiatie

Leren differentiëren
Website: Inspirerend materiaal en E cursus omtrent differentiëren
Binnenklasdifferentiatie in de praktijk. Ieders leerkracht realiseren.
Binnenklasdifferentiatie in de praktijk. Ieders leerkracht realiseren.
Struyven, K., Gheyssens, E., Coubergs, C., De Doncker, D., De Neve, D.
  • Binnenklasdifferentiatie
  • binnenklasdifferentiatie

Binnenklasdifferentiatie in de praktijk. Ieders leerkracht realiseren.
Boek: Leerlingen, die verschillen nogal wat van elkaar. Hoe zorg je dan voor maximale leerkansen voor elke leerling? Met binnenklasdifferentiatie! Binnenklasdifferentiatie in de praktijk maakt het haalbaar om ieders leer-kracht te realiseren. Het boek zet …
Effectieve feedback in het onderwijs.
Effectieve feedback in het onderwijs.
Coppieters, J. (2019).
  • Breed evalueren
  • Binnenklasdifferentiatie
  • breed evalueren
  • binnenklasdifferentiatie

Effectieve feedback in het onderwijs.
Boek: effectieve feedback met praktijkvoorbeeld
Binnenklasdifferentiatie Leerkansen voor iedereen
Binnenklasdifferentiatie Leerkansen voor iedereen
Coubergs, C..e.a.
  • Binnenklasdifferentiatie
  • binnenklasdifferentiatie

Binnenklasdifferentiatie Leerkansen voor iedereen
Differentiëren: Small,  medium, large
Differentiëren: Small, medium, large
Otto De Loor
  • Binnenklasdifferentiatie
  • binnenklasdifferentiatie

Differentiëren: Small, medium, large
Klasmanagement in een gedifferentieerde klas
Smets, W.
  • Gedrag
  • Binnenklasdifferentiatie
  • binnenklasdifferentiatie
  • gedrag

Klasmanagement in een gedifferentieerde klas
Werkvormen voor een interactieve klaspraktijk
Bamps, R., Loman, J. & Versteden, P.
  • Binnenklasdifferentiatie
  • binnenklasdifferentiatie

Werkvormen voor een interactieve klaspraktijk
Met deze fiches, die de meest gekende interactieve werkvormen beschrijven,willen we leerkrachten basisonderwijs ondersteunen bij het inrichten van een interactieve klaspraktijk. De beschreven werkvormen blijven echter een hulpmiddel; ze vereisen steedseen int…
Leren zichtbaar maken
  • Binnenklasdifferentiatie

Leren zichtbaar maken
Meer impact van de leraar op het leren
Kopmels, D. & Hattie, J.
  • Binnenklasdifferentiatie
  • binnenklasdifferentiatie

Meer impact van de leraar op het leren
In dit artikel treft u een samenvatting van de essentie van de ‘leerlinggerichte’ leraar, volgens Hattie. Het wil u prikkelen om samen met uw team na te denken over wat een ‘leerlingge-richte’ leraar is. Het wil u prikkelen om samen met uw team na te denken o…
Groeien in executieve functies. Hoe? Zo! De basis voor zelfsturing en leren leren. Praktijkboek voor het basisonderwijs
Groeien in executieve functies. Hoe? Zo! De basis voor zelfsturing en leren leren. Praktijkboek voor het basisonderwijs
Malfait, C.
  • Binnenklasdifferentiatie
  • binnenklasdifferentiatie

Groeien in executieve functies. Hoe? Zo! De basis voor zelfsturing en leren leren. Praktijkboek voor het basisonderwijs
Plannen, aandacht, geheugen ... het zijn maar enkele van de vele vaardigheden die je nodig hebt als leerling om leerstof te verwerken. Als leraar is het dan ook belangrijk om deze executieve functies (EF) te ondersteunen, verder te ontwikkelen en uit te dage…